שלבי בניית אתר אינטרנט

חזרה לבלוג

שלבי בניית אתר אינטרנט

לפני הכל, קצת שיעורי בית.
לפני שבכלל ניגשים לבניית אתר, צריך להכין שיעורי בית. צריך שיהיה מיתוג נכון לעסק, הכולל לוגו מעוצב – הלוגו הוא זה שמשליך על קווי העיצוב של האתר ומהווה גורם קריטי בעיצובו. כמו כן, חשוב לדעת מה תרצה להשיג באמצעות האתר, מהי המטרה שלך. האם מספיקה לך רק נוכחות באינטרנט בכדי לחזק את המותג? האם האתר יהווה עבורך כלי למכירת שירותי העסק כדוגמת חנות אינטרנטית? 

אם אינך בטוח מהו הכיוון ומהי הדרך הנכונה עבורך, אל תחשוש. תוכל להתייעץ איתנו. יחד איתך, נחשוב ונתאים את הטוב ביותר עבור העסק שלך. בשלב זה, חשוב להכיר את המתחרים שלך – הסתכל באתרי האינטרנט שלהם, כך תוכל להסיק אילו רכיבים חשוב לך שיהיה באתר האינטרנט שלך.

במאמר זה, פירטנו את שלבי בניית אתר אינטרנט. כדי שתדע בדיוק למה לצפות.

מהם השיקולים בבחירת חברה לבניית אתרים?

ישנן לא מעט חברות המציעות שירותי בניית אתרים. מאחר והאתר יהיה הפנים של העסק שלך, חשוב לבחור נכון. 

  • תיק עבודות – עברו והתרשמו מתיק העבודות של החברה.
  • פלטפורמה – וודאו שהאתר שלכם ייבנה על פלטפורמת קוד פתוח – למה זה חשוב? כי פלטפורמת קוד פתוח גמישה הרבה יותר מפלטפורמה פרטית סגורה, שבה לקוחות נמצאים בסוג של "חתונה קתולית" עם החברה. בפלטפורמה על בסיס קוד פתוח, תוכלו להתנייד עם האתר שלכם, ללא כל בעיה, כמובן, יש לוודא שזה מצוין בהסכם. הפלטפורמה המקובלת ביותר היא WordPress.
  • מחיר – עשו סקירת מחירים בין החברות השונות. זה נכון שהמחיר הוא פקטור משמעותי, אך אל תתנו למחיר להיות הגורם המרכזי להחלטה. חשוב לוודא שתקבלו מוצר ושירות איכותיים. אל תתפשרו על כך.
  • נגישות – וודאו כי האתר שתקבלו יהיה מונגש ע"פ חוק הנגישות. ניתן לקרוא בנושא עוד באתר של איגוד האינטרנט הישראלי.

תהליך בניית אתר אינטרנט:

1. אפיון ראשוני – שלב זה נעשה עוד לפני חתימה על ההסכם. בשלב זה, מחליטים באילו רכיבים נשתמש באתר, בהתאם לצרכי הלקוח שעולים בשיחת האפיון. על סמך האפיון הראשוני, מתקבלת הצעת המחיר. לכן, חשוב להיות מדויקים ככל הניתן בשלב זה בכדי לתאם ציפיות בצורה נכונה. מכאן, כל שנותר ללקוח הוא לחכות עד לשלב הגשת העיצוב לאישורו. במקביל לשלב זה, הלקוח מתבקש לבצע איסוף התכנים שיועלו לאתר בסיום התהליך, בצורה מסודרת לפי נושאים, בכדי לייעל את הזמן ולא לעכב את עליית האתר לאוויר.

2. עיצוב ואפיון UX/UI – זהו החלק הכיפי שבתהליך בניית אתר. בשלב זה, עובדים על אפיון ועיצוב הממשק ומבנה האתר על פי ניתוח חווית משתמש. לרוב, עבודה זו תיעשה בשיתוף פעולה של המעצב יחד עם מנהל הפרויקט. לאחר מכן, תוגש לכם סקיצת עיצוב/מוקאפ של דף הבית, המצריכה את אישורכם בכדי להתקדם לעיצוב העמודים הפנימיים של האתר. הסיבה לכך היא שעיצוב דף הבית משליך על שאר העמודים – כגון ההאדר (החלק העליון של האתר) והפוטר (החלק התחתון שלו). 

3. פיתוח – לאחר שאישרתם את עיצוב האתר, עוברים לשלב הפיתוח. בשלב זה, המתכנת מקבל את קבצי העיצוב מהמעצב ומיישם את הנחיות העיצוב על אתר חי באמצעות כתיבת קוד.

4. QA – בסיום פיתוח האתר, מתבצעות בדיקות QA, טרם הגשתו אליכם. בבדיקות אלו בודקים את תקינות האתר מכל ההיבטים – רכיבים, מובייל, דפדפנים שונים, התאמה לעיצוב, טפסים ועוד. רק לאחר מכן, האתר יוגש אליכם להמשך התהליך.

5. הזנת תכנים – לאחר שבדקנו את האתר, מגיע החלק של הזנת התכנים שאספתם לאתר – תוכן, תמונות וכו'. אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם, באמצעות קבלת הדרכה על מערכת ניהול התוכן של האתר. אלא אם כן, סיכמתם עם החברה על בנק שעות, במסגרתו הם יזינו עבורכם את התכנים. 

6. העלאת האתר לאוויר – בשעה טובה! לשלב זה מגיעים לאחר שכל השלבים הקודמים בוצעו בהצלחה. אתם אלו שנותנים את ה-O.K לעליית האתר לאוויר. חשוב לבצע בדיקות גם לאחר שהאתר עלה לאוויר, בכדי לוודא תקינות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה לבלוג
דברו איתנו
close slider
יש לכם שאלה? דברו איתנו