10 טיפים אפקטיביים לאתר אינטרנט מוצלח

חזרה לבלוג

10 טיפים אפקטיביים לאתר אינטרנט מוצלח

UX/UI זה הכל.
לפני שהקמת את האתר שלך עשית מחקר שוק, הכרת את קהל היעד שלך, בחנת את אתרי המתחרים והשקעת לא מעט כסף בבניית האתר שלך, אתה מקבל מחמאות על העיצוב המדהים שלו מהסביבה, אך האתר אינו מניב פירות? כנראה שמפתחי/מעצבי האתר לא השקיעו מחשבה רבה בתכנון ה-UX וה-UI בכל הנוגע לאתר שלך.

User Experience – UX – ובעברית, חווית משתמש. זו החוויה שחווה משתמש הקצה (הגולש) בזמן גלישה באתר שלך. חוויה זו יכולה להיות מורכבת ממספר גורמים. לדוגמא, נראות/אסתטיות, נגישות, פונקציונליות ועוד. אלו גורמים המשפיעים ישירות על חווית המשתמש.

User Interface – UI – ממשק משתמש. הממשק בעצם משפיע באופן ישיר על חווית המשתמש. זאת אומרת, בכדי שלמשתמש תהיה חוויית משתמש טובה, המפתחים צריכים לתכנן את הממשק לצד התייחסות ל-UI, ולפתחו בצורה נוחה, נעימה לעין, פונקציונלית וכו'.

בכדי שאתר אינטרנט יוביל בסופו של דבר לרווח כספי, עקבו אחר הטיפים המפורטים מטה:

1. מהירות האתר – גם אם האתר שלכם בנוי בצורה מושלמת, לצד התייחסות מצוינת לכל חוקי ה-UX וה-UI, אם האתר שלכם איטי – הגולש יתעצבן וייצא ממנו. הגולשים חסרי סבלנות, הם רוצים לקבל את המידע אותו חיפשו, בזמן הקצר ביותר.

2. Above the fold – בעברית, "מעל לקפל". ביטוי זה מגיע מעולם העיתונות, בו נעשה שימוש בכדי לתאר את החלק הנראה לעין בעיתון כשהוא מקופל. אנו משתמשים בביטוי זה גם בתחום האינטרנט, בכדי לתאר את החלק העליון הגלוי של האתר ללא גלילה. נצלו את השטח הזה בחכמה והיעזרו בכותרות קצרות וקולעות המעבירות את המסר. כמו כן, כדאי בחלק זה להכליל סטריפ או כפתור הנעה לפעולה.

3. הפחתת עומס קוגניטיבי – אל תעמיסו על הגולש. יותר מדי מידע עלול להבריח אותו מהאתר שלכם. לדוגמא:
– צמצום קישורים בתפריט ראשי לפחות מ-7.
– הימנע מתפריטי דרופ דאון (תת לשונית בתפריט הניווט הראשי).

– צמצום שדות בטופס צור קשר.
– הקפדה על מיקוד בכל עמוד.
– שמירה על עיצוב נקי, פשוט וללא עומס ויזואלי.

4. עיצוב רספונסיבי – לא משנה מאיזה גודל מסך הגולש מגיע אליך, בין אם זה של טאבלט, מחשב נייח או מסך טלוויזיה, הגולש צריך לראות את תוכן האתר בצורה התואמת למכשיר ממנו הוא גולש. בכדי שהאתר יהיה רספונסיבי, יש לבצע את ההתאמות עבור כך בקוד האתר – בתחילת העבודה. התאמת הקוד עבור אתר לא רספונסיבי בדיעבד, תהיה מסובכת יותר למפתח.

5. שמירה על מרווחים – חשוב לשמור על ריווחים מינימליים בין אלמנטים, מילים, שורות, בכדי שהתוכן יהיה ברור ונקי.

6. גלילה על פני ריבוי הקלקות – במקום לגרום לגולש להקליק הרבה ולעבור מסכים, רכזו את המידע הרלוונטי בעמוד אחד. מחקרים הוכיחו כי במקרה זה, הסיכוי להמרות גדל פי 30%!

7. הימנעות משימוש בקרוסלות וסליידרים – לקוחות ומעצבים מאוד אוהבים את השימוש ברכיבים אלו, מאחר והם עושים "סדר" בעין. במידה וכמות האלמנטים גדולה מהכמות המוצגת, הגולש עלול לפספס דברים החשובים לכם. במקרה כזה, כדאי לשקול לעשות חישוב מסלול מחדש. במידה והכמות קטנה, השימוש ברכיבים אלו בהחלט יכול להוות פתרון יעיל ונוח.

8. תוכן איכותי – השקיעו בקופירייטינג. צרו תוכן איכותי שתורם לגולשים שלכם וגורם להם לרצות להמשיך לקרוא. הקפידו על כותרות שיווקיות, על כתיבה מקצועית וניסוח נכון. כך, גם מי שגולש באתרכם יתפוס אתכם כמקצועיים, וגם תתרמו לקידום האורגני של האתר (SEO).

9. היררכיה ויזואלית – שמירה על סדר היררכי היא Must בכל אתר אינטרנט. חשוב שהאתר יהיה מעוצב בצורה היררכית נכונה. לדוגמא, אם יש לנו בעמוד כותרת ראשית וכותרת משנית, גודל הפונט של הכותרת הראשית צריך להיות גדול יותר מזה של הכותרת המשנית. דוגמא נוספת היא שימוש ב"פירורי לחם", המציגים לגולש היכן הוא נמצא מבחינת היררכיית העמודים באתר. דוגמא לפירורי לחם:
חנות > בגדי נשים > הלבשה תחתונה.

10. פונטים – שמרו על אחידות בפונטים בהם אתם משתמשים באתר. רצוי להשתמש בפונט אחד באתר על מנת לשדר סדר. ניתן כמובן להשתמש במשקלים השונים של אותו הפונט. במידה והלוגו שלכם עושה שימוש בלוגו בו ניתן להשתמש באתרכם, אמצו זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה לבלוג
דברו איתנו
close slider
יש לכם שאלה? דברו איתנו